یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برگزار شد

شنبه,14 ژانویه, 2017 - 2:46

دایوپارس- یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه با محوریت اصلی دندانپزشکی دیجیتال؛ اصول، کارایی و محدودیت ها در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، “دکتر لیلا صدقی” رئیس یازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، محور اصلی این کنگره را تمرکز بر دندانپزشکی دیجیتال، اصول، کارایی و محدودیت های آن عنوان کرد و گفت: سالیان زیادی است که دندانپزشکی دیجیتال وارد حوزه های مختلف تشخیصی و درمان دندانپزشکی به خصوص در رادیولوژی فک دهان و صورت، پروتز ارتودنسی، اندو، جراحی های ایمپلنت و…، وارد شده است و حتی برای روش کلاسه بندی، پرونده بیماران، بایگانی آن، نوبت دهی و اطلاع رسانی سالهاست که در ایران به صورت کامپیوتری (رایانه ای) انجام و نگهداری می شد.

وی افزود: در بیشتر کشورهای دنیا این روند به صورت روتین انجام می شود اما متاسفانه در کشور ما در بسیاری از مراکز درمانی و پزشکی هنوز به صورت کاغذی عمل می شود.

همچنین در این کنگره، دبیرعلمی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی محور اصلی کنگره امسال را دندانپزشکی دیجیتال عنوان کرد و گفت: باتوجه به پیشرفت علم دندانپزشکی، امسال دندانپزشکی دیجیتال به معنی استفاده از تکنولوژی دیجیتال در حوزه دندانپزشکی به عنوان تم اصلی کنگره تعیین شده است.
دکتر “پارسا آتش رزم” متخصص پروتز های دندانی افزود:رشته های مختلف دندانپزشکی مانند پروتزهای دندانی، دندانپزشکی ترمیمی، رادیولوژیوی و لیزر تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته و روز به روز گسترش بیشتری می یابد.
آتش رزم اظهار داشت : علت اصلی گسترش این تکنولوژی این است که سرعت کار را افزایش می دهد، مقرون به صرفه است و دقت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در این کنگره تلاش شد متخصصان رشته های مختلف حوزه دندانپزشکی به ویژه همکاران دندانپزشک عمومی با اصول ، کارائی و محدودیت های دندانپزشکی دیجیتال و فناوری ها و کارآیی های آن بیشتر از پیش آشنا شوند.
دبیرعلمی یازدهمین دوره کنگره دندانپزشکان عمومی اظهار داشت : دراین کنگره مطالب متعددی در رابطه با رشته های دوازده گانه دندانپزشکی مانند پروتزهای ثابت و متحرک، ترمیمی و اندو، جراحی فک و صورت، پریودنتولوژی، بیماری های دهان و دندان، پاتولوژی، مواد دندانی، رادیولوژی، اطفال و ارتودنسی ارائه شد.
وی ادامه داد:هرچه دانش و آگاهی دندانپزشکان در مورد علوم جدید این حوزه که به سرعت رو به گسترش است، افزایش یابد، درتشخیص و درمان بیماری های حوزه دهان و دندان دقیق تر وکاهش عوارض آن موفق تر عمل خواهندکرد.