مصاحبه اختصاصی دایوپارس با مدیر فروش بین المللی3shape ؛

صنعت دندانپزشکی در حال تغییر پارادایم از روشهای سنتی به تکنولوژی دیجیتال است

چهارشنبه,28 ژوئن, 2017 - 9:35

دایوپارس- به اعتقاد مدیر فروش بین المللی 3shape ، صنعت دندانپزشکی در حال تغییر پارادایم از روش های سنتی به تکنولوژی دیجیتال است.

“Miguel Dovalo” مدیر فروش بین الملل شرکت معظم 3shape  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شرکت دایوپارس در باره روند دندانپزشکی دیجیتال جهان و همچنین ایران گفت: نفوذ دندانپزشکی دیجیتال در جهان و به طور خاص در اروپا و امریکا و استرالیا طی چهار سال گذشته افزایش یافته  و به طور خاص پس از IDS-2017 می توانیم تغییرات بسیار چشمگیر و بزرگی را در نحوه رویکرد بازار نسبت به مفاهیم تکنولوژیک دندانپزشکی دیجیتال مشاهده نماییم.

وی با اشاره به اینکه چندسال گذشته افراد در باره عملکرد این تکنولوژی مطمئن نبودند، اظهارداشت: در حال حاضر همه باور دارند که تکنولوژی دیجیتال در بازار دندانپزشکی ضرورت و کارایی دارد به موجب همین امر نیز تردیدی درباره وجود تکنولوژی یا کارایی آن وجود ندارد.

digital

مدیر فروش بین المللی 3shape با اشاره به اینکه مساله سرمایه گذاری یکی از مسائلی است که ذهن بسیاری از دندانپزشکان و لابراتوارها را درگیر کرده، خاطرنشان کرد: مساله امروز، حجم سرمایه گذاری مورد نیاز، قیمت تجهیزات، یکپارچگی و هماهنگی میان سیستم های لابراتواری و کلینیکی و مسائلی از این قبیل است که این روند هماهنگ و یکپارچه در حال حاضر در اروپا و امریکا مشاهده می شود و طبیعتا به زودی به سایر نقاط جهان و همچنین ایران هم خواهد رسید.

Miguel Dovalo با تاکید بر این که در حال حاضر شناخت دقیق و کاملی از کشور ایران در حوزه دندانپزشکی ندارم، تصریح کرد:  بر مبنای اطلاعات موجود می توانم بگویم که ایران در این زمینه تقریبا در وضعیتی مشابه چهار یا پنج سال پیش اروپا قرار دارد، اما این به این معنا نیست که زمان چهار یا پنج ساله مورد نیاز است تا دندانپزشکی دیجیتال ایران به وضعیت کنونی اروپا برسد، چرا که یکی از مهمترین مزیت های تکنولوژی های جدید این است که فاصله ها و گپ های موجود را به سرعت از میان بر می دارند و این بدان معناست که بازارهایی مانند ایران می توانند با سرعت به جایگاه جهانی این صنعت برسند.

وی ادامه داد و افزود: در حال حاضر روندهای موجود در دیجیتال شدن صنعت دندانپزشکی ایران مواردی مانند سرمایه گذاری، تمایل افراد به سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید، و مهمتر از همه آگاه شدن دندانپزشکان و سایر بازیگران صنعت از فرآیند دیجیتال و درک این مساله خواهد بود که این فرآیند برگشت پذیر نبوده و قطعا روند دیجیتال شدن اتفاق خواهد افتاد. باور من این است که بسته به سرعتی که صنعت با این مسائل مواجه شده و آنها را پاسخگویی نماید، چیزی بین دو تا چهار سال طول خواهد کشید که ایران همپای کشورهای اروپایی و امریکایی شود.

Miguel Dovalo  در پاسخ به سوال خبرنگار دایوپارس در خصوص اینکه آیا می توان این برهه از زمان را به عنوان زمان تغییر پارادایم دندانپزشکی نامگذاری کرد؟، افزود:  بله، موافقم و فکر می کنم که در حال حاضر صنعت دندانپزشکی در حال تغییر پارادایم از روشهای سنتی به تکنولوژی دیجیتال است. اگر ایمیلهایی که من هر روزه از محققان و اساتید مطلع و به روز دانشگاه سراسر جهان دریافت می کنم را ببینید، پرسشها و مسائلی که مطرح می کنند شما را به این باور خواهد رساند که تغییر پارادایم در این برهه از زمان در حال اتفاق افتادن است.

digital