پول خود را روی ایمپلنت دندانی سرمایه گذاری کنید

پول خود را روی ایمپلنت دندانی سرمایه گذاری کنید

یکشنبه,25 آگوست, 2019 - 11:28

کاشت ایمپلنت های دندانی ایده جدیدی نیست؛ کاوشگران در مصر مومیایی هایی را کشف کرده اند که  سیم طلا در استخوان فک خود کاشته بودند.تحقیقات نشان میدهد در جوامع آمریکایی به دلایل متعددی از جمله بهبود بهداشت دهان و دندان و همچینی فلوریداسیون آب ، اکثر افراد زیر 50 سال نسبت به نسل های قبلی کمتر در معرض خطر از دست دادن دندان ها هستند. اما بسیاری از افراد مسن به مرور زمان برخی از دندان های خود را از دست می دهند. اگر جزء آن دسته از افراد هستید ، کاشت ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسبی برای پل ها(بریج) یا پروتزهای دندانی هستند اما این درمان هزینه بیشتری می طلبد.

ایمپلنت دندانی شامل یک پیچ تیتانیومی است که با یک جراحی ساده در داخل استخوان فک کاشته می شود و از آن به عنوان یک پایه  برای تاج ، پل(بریج) یا پروتز کامل یا جزئی از یک دست دندان کامل استفاده می شود.در واقع این پیچ تیتانتیومی جایگزین ریشه های دندان از دست رفته می شود.

اولین گام برای درمان ایمپلنت ، ارزیابی دقیق ، توسط دندانپزشک یا متخصص است.در نظر داشته باشید که برای حفظ   ایمپلنت دندانی نیاز به داشتن لثه های سالم در کنار استخوان فک کافی دارید و همچنین بایداز سلامت دهان و دندان کافی برخوردار باشید در این بین افرادی که دیابت کنترل نشده دارند و همچنین سیگاری های با مصرف بسیار بالا فقط تحت تشخیص پزشک معالج میتوانند این درمان را انجام دهند.

 

گام بعدی انجام عمل جراحی و کاشت پایه ایمپلنت می باشد و پس از گذشت سه الی شش ماه که اصطلاحا ایمپلنت به استخوان فک جوش میخورد، بیمار برای دریافت تاج ایمپلنت به پزشک معالج مراجعه میکند.

طرح درمان با تشخیص اولیه پزشک معالج پیش از جراحی مشخص می شود و با توجه به فضای خالی در دهان بیمار و شرایط دهان و دندان های مجاور و مقابل و  فضای بی دندانی، تعداد ایمپلنت مشخص می شود همچینی در این مرحله در مورد تاج ایمپلنت نیز تصمیم گیری می شود که میتواند به صورت تکی، بریج یا پل و یا دنچر ساخته شود. در زیر نمونه هایی از پروتز یا روکش های ایمپلنت را ملاحظه می فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هزینه هایی که در درمان ایمپلنت انجام می دهید شامل موارد زیر می باشد:

  1. قطعات ایمپلنت : که شرکت های وارد کننده تحت نظر وزارت بهداشت و درمان و تعرفه های مشخص در اختیار ایمپلنتولوژیست ها قرار می دهند.
  2. دستمزد پزشک معالج
  3. ساخت روکش یا تاج ایمپلنت در لابراتوار که طبق تعرفه مشخص دریافت می شود.

در ابتدا ممکن است که در کوتاه مدت هزینه ای که برای ایمپلنت انجام داده اید به نظر زیاد برسد اما ، اتفاقاتی که در پی بی دندانی در دهان و بدن شما رخ می دهد در آینده ای نه چندان دور صرف نظر از آسیب های جدی که به سلامت جسمی وارد میکند، هزینه های چند برابری  به دنبال خواهد داشت.

برای مثال با استفاده از بریج های متحرک یا ثابت دندانی فضای استخوانی در زیر بریج که فاقد دندان یا ایمپلنت است به مروز زمان با تجمع پلاک و جرم دندان دچار تحلیل و فرسایش می شود.

 

پس از مدتی کاهش استخوان در اطراف دندان هایی که در نزدیکی فضای بی دندانی هستند موجب لق شدن دندان های سالم نیز شده و ریسک از دست دادن دندان ها افزایش می یابد.

از سوی دیگر با افزایش تعداد بی دندانی ها، فشاری که به لثه و استخوان در اثر جویدن غذا وارد می شود ،  چند برابر شده و روند تحلیل استخوان با سرعت بیشتری صورت میگیرد.

با کاهش تعداد دندان ها،  کیفیت جویدن غذا نیز کاهش می یابد و در پی آن مشکلات گوارشی ایجاد می شود که این امر به تنهایی لطمات جبران ناپذیری می تواند ایجاد کند و موجب هزینه های تحمیل شده دیگری نیز می شود.

اگر پس از گذشت چندین سال از بی دندانی، بیمار از پزشک معالج خود درخواست کاشت ایمپلنت داشته باشد، به احتمال زیاد در بررسی اولیه تشخیص تحلیل استخوان و لثه داده می شود، لذا در این وضعیت پیش از درمان ایمپلنت نیاز است تا جراحی پیوند استخوان و لثه انجام گیرد که علاوه بر صرف هزینه بسیار زیاد، روند کاشت ایمپلنت بسیار طولانی شده و بیمار چند روزی درگیر درمان های جانبی خواهد شد.

 

پس کاشت ایمپلنت علاوه بر ظاهر زیبایی که به دهان و دندان های شما می بخشد ، یک راه پیشگیری از بیماری های جدی دهان و دندان می باشد و هزینه برای کاشت ایمپلنت به جهت حفظ سلامت جسم و روح شما کاملا منطقی بوده و از هزینه های جانبی و گزاف در آینده نیز جلوگیری می کند.