هفتمین دوره DDA شرکت دایوپارس برگزار شد

یکشنبه,16 جولای, 2017 - 3:18

دایوپارس- هفتمین دوره DDA با حضور جمعی از دندانپزشکان محترم از استان های مختلف کشور در کلینیک تخصصی دهان و دندان مهر گاندی در تاریخ 23 تیرماه برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار دایوپارس، جناب آقای دکتر “محمد بیات” ریاست محترم هیات مدیره انجمن جراحان فک و صورت به تدریس تکنولوژی DIOnavi در حوزه Digital Dentistry پرداختند.
در ابتدای جلسه؛ جناب آقای دکتر بیات به معرفی Digital Dentistry پرداختند و وضعیت رو به رشد استفاده از تکنولوژی های دیجیتال و کمرنگ شدن استفاده از روش های سنتی را تشریح کردند.
دکتر بیات تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران نیازمند ایمپلنت، هم از نظر اجتماعی و هم از نظر سنی (به دلیل عدم مهار شدن پوسیدگی دندان برخلاف این موضوع که بسیاری از بیماری های عفونی مهار شده اند) و همچنین افزایش سطح آگاهی جامعه، نوع نیاز بیماران و نیز میزان رضایت آنان تغییر کرده است.
وی در خصوص زمان های از دست رفته و بدون ارزش افزوده زیادی که در حین مراحل درمان های ایمپلنت دندان به روش معمول وجود دارد صحبت کردند و همچنین به لزوم رعایت نکاتی که در تهیه CBCT و اسکن داخل دهانی (جهت تهیه Surgical Guide) بایستی مورد نظر باشد؛ اشاره کردند.

dda

همچنین در هفتمین دوره DDA دکتر بیات به مزایای سیستم دیجیتال DIOnavi اشاره کرد و افزود: کاهش مراحل بدون ارزش افزوده در حین مراحل مختلف کاشت ایمپلنت، دقت پروتزی بالا، فراهم بودن امکان ذخیره و بازبینی وضعیت هر بیمار از فایل ها و اسناد موجود، از بین رفتن مسایل و مشکلات مربوط به قالبگیری شامل Shrinkage قالب و غیره ، صرفه جویی در زمان بیمار و دندانپزشک، کاهش ریسک Failure و در نهایت رضایت بیمار از جمله مزایای این سیستم به شمار می آید.
همچنین در پایان صحبت های دکتر بیات، دندانپزشکان به طرح سوالات و ابهامات خود پرداختند و دکتر بیات به سوالات دندانپزشکان در جلسه پاسخ دادند.
در ادامه هفتمین دوره آموزشی سیستمDIOnavi ، “فریال صفری” سرپرست علمی آموزش شرکت دایوپارس به ارائه مقدمه ای از سیستم DIOnavi جهت آشنایی دندانپزشکان پرداخت.
همچنین آشنایی با کیت های سیستم که شامل دو کیت Master و Narrow می باشد، قطعات آنها و نحوه کار با آن آموزش داده شد و پس از آموزش تئوری کیت ها، دندانپزشکان با استفاده از پک هایی که برای آموزشHands-On از کشور کره طراحی و ارسال شده بود به صورت عملی قسمت جراحی و گذاشتن پروتز موقت را انجام دادند.
در قسمتHands-On ،Bone Block هایی با دانسیته های مختلف به منظور لمس تفاوت دانسیته Type های استخوانی وجود داشت (که به منظور شبیه سازی با استخوان فک واقعی دارای قسمت Crestal با تراکم و جنس متفاوت از توده Bone Block بود) ؛Drilling ابتدا بر رویBone Block ها انجام شد، در این Bone Block ها 4 فیکسچر گذاشته شد. (Bone Block ها به منظور درک تفاوت دانسیته استخوانی در دو نوع D1 و D3 در نظر گرفته شد.)
همزمان با برگزاری هفتمین دوره DDA ، سایر محصولات این شرکت از جمله آکواپیک و موادقالبگیری MARK3 نیز معرفی شدند.
در پایان نیز دندانپزشکان با اسکنر داخل دهانی Trios به صورت عملی نحوه اسکن کردن و کار با نرم افزار را آموزش دیدند.
گفتنی است که هفتمین دوره DDA شرکت دایوپارس به صورت زنده از اینستاگرام DIOPars پخش شد.
برای مشاهده تصاویر هفتمین دوره DDA شرکت دایوپارس می توانید به اینجا مراجعه نمایید.