هجدهمین دوره جامع ایمپلنت های دندانی برگزار گردید

دوشنبه,31 جولای, 2017 - 1:04

دایوپارس- هجدهمین دوره جامع ایمپلنت های دندانی، با حضور جمعی از دندانپزشکان محترم در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی 4  مردادماه سال جاری  برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار شرکت دایوپارس، در این دوره جناب آقای دکتر” محسن عباسی” متخصص جراحی فک و صورت به تدریس مباحث جامع ایمپلنت و  تکنولوژی DIOnavi در حوزه Digital Dentistry پرداختند.

جناب آقای دکتر عباسی مباحث آموزشی را با مباحث مقدماتی ایمپلنت برای دندانپزشکان آغاز کردند و در ادامه نکات علمی در خصوص ایمپلنت با موضوع ایرادات وارده به طرح های درمان های پروتز ثابت و متحرک و لزوم استفاده از ایمپلنت در موارد ممکن، بحثCost Benefit  در طرح درمان های مختلف، تفاوت های دندان طبیعی با ایمپلنت، بررسیCBCT هایی که ایمپلنت در آن ها به خوبی کاشته نشده و منجر به Fail شده اند و case های پیچیده ایمپلنت را بیان نمودند.

ایشان در ادامه به معرفی سیستم DIOnavi پرداختند و Digital Implantation را مطرح و دقت بسیار بالا، حذف بسیاری از خطاهای ممکن در طرح درمان متداول ایمپلنت، چگونگی کاهش آسیب به ریشه و استخوان، کاهش خطاهای آناتومیک را از جمله مزایای DIOnavi برشمردند.

پس از ارائه مباحث عنوان شده، ملاحظات سیستم DIOnavi در خصوص CBCT و اسکن داخل دهانی، سیستم ایمپلنت UF و پروتکل استفاده از آن مطرح گردید.

در ادامه دوره، جناب آقای دکتر عباسی به صورت Hands on گذاشتن ایمپلنت بر روی کست را با استفاده از سیستم DIOnavi را انجام دادند و سپس دندانپزشکان محترم حاضر در دوره، به بیان سوالات و ابهامات خود  پرداختند و در پایان نیز به صورت Hands on بر روی کست کار کردند.

سپس بخش دوم دوره شامل انجام 4 جراحی زنده بر روی بیماران که توسط دندانپزشکان حاضر در دوره  به کمک و نظارت جناب آقای دکتر عباسی در بیمارستان طالقانی برگزار گردید.