دو کارگاه کاربرد اسکنرهای داخل دهانی و ساخت پروتز با روش های دیجیتال بر گزار شد

دوشنبه,14 آگوست, 2017 - 10:25

دایوپارس- دو کارگاه “کاربرد اسکنرهای داخل دهانی” و “راه حل های پروتزی و ساخت پروتز با روش های دیجیتال” در اولین کنگره منطقه ای انجمن دندانپزشکی ایران شاخه خراسان ،13 مردادماه در هتل پردیسان مشهد برکزار شد.
به گزارش خبرنگار دایوپارس، قسمت اول کارگاه با سخنرانى جناب آقاى دكتر يوسف جهانديده در صبح روز جمعه 13 مرداد در سالن ارکیده هتل پردیسان مشهد برگزار شد.
جناب آقاى دكتر يوسف جهانديده به بيان مطالبى درباره اسكنرهاى داخل دهانى و مراحل پروتزى دندانپزشكى ديجيتال پرداختند.
كاربردهاى مختلف اسكنر Intraoral در فيلدهاى مختلف دندانپزشكى از جمله طراحى ارتودنسى، بريج، قالبگيرى پست و كور، inlay-onlay، عكاسى از داخل دهان بيمار از جمله مواردى بودند كه توسط دکتر جهاندیده به آن اشاره شد.
همچنين جناب آقاى دكتر جهانديده به معرفى اسكنر به عنوان ابزار قالبگيرى ديجيتال و مقايسه قالبگيرى سنتى و ديجيتال، معرفى برندهاى اسكنر موجود در بازار جهانى و توضيح روش كار با دستگاه اسكنر 3shape پرداختند.
در قسمت دوم کارگاه که با سخنرانی جناب آقای بهروز صاحبکار برگزار شد، با توجه به تجربه و سابقه جناب آقای صاحبکار ایشان مطالب جامع و مفیدی در خصوص قسمت لابراتواری دندانپزشکی دیجیتال پرداختند.
مباحث مرتیط با ساخت قطعات پروتزی مانند کاستومایز اباتمنت، کراون و بریج و … از اسکن و قالبگیری دیجیتال تا طراحی کامپیوتری و ساخت نهایی با استفاده از تجهیزات CADCAM در لابراتوارهای دیجیتال مطرح شده و مزایا و کاربردهای آنها مورد بررسی قرار گرفت.
جناب آقای صاحبکار روند دیجیتالی شدن و به روز شدن لابراتوارها را مانند سایر حلقه های بازار دندانپزشکی برای دندانپزشکان حاضر در کارگاه توضیح داده و چشم انداز آینده دیجیتال را برای حاضران ترسیم نمودند.
برای مشاهده تصاویر دو کارگاه “کاربرد اسکنرهای داخل دهانی” و “راه حل های پروتزی و ساخت پروتز با روش های دیجیتال” می توانید به اینجا مراجعه نمایید.