بومی سازی تکنولوژی دندان پزشکی تمام دیجیتال در کشور

سه‌شنبه,17 می, 2016 - 9:05

دایوپارس- رشد تکنولوژی و فناوری تنها مربوط به کالاهای آی تی و یا دیجیتالی نمی شود چرا که به تازگی تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به انتقال و بومی سازی تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش تمام دیجیتال شده است.
به گزارش خبرنگار شرکت دایوپارس، در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان افرنداطلس، برای اولین بار در کشور موفق به انتقال و بومی سازی تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش تمام دیجیتال بنام DIOnavi شده است.
در 56 کنگره دندان پزشکان ایران که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، انتقال و بومی سازی تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال “DIOnavi” توسط نمایندگان محترم مجلس و همچنین مدیران ارشد این شرکت رونمایی شد.
در این روش که مزایای بسیار زیادی برای بیماران و دندانپزشکان ایجاد می کند، ابتدا کل فرآیند جراحی بوسیله فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان بیمار و فایلCBCT ( رادیوگرافی) فک بیمار در نرم افزار شبیه سازی می شود که بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت باتوجه به کیفیت استخوان فک بیمار و محل قرارگیری سینوس یا عصب تعیین و طرح نهایی توسط متخصص فک وصورت یا جراح لثه موردتایید قرار می گیرد.
سپس براساس طرح درمان تعیین شده، گاید یا شابلون جراحی توسط 3D Printer برای اولین بار در داخل ایران ساخته می شود که در این گاید محل های از پیش تعیین شده برای جراحی سوراخ شده و جهت جلوگیری از خطای لغزش دست در حین جراحی، سیلندر فلزی در محل سوراخ قرار داده شده است.
همچنین به صورت همزمان و موازی، روکش موقت ایمپلنت و اباتمنت توسط ماشینCNC ساخته می شود.
این گاید و پروتز ساخته شده به همراه دستورالعمل نحوه و فرآیند جراحی برای دندانپزشک ارسال می گردد و دندانپزشک در یک جلسه اقدام به کاشت ایمپلنت و بارگذاری پروتز بیمار می نماید.
مزایای کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال برای بیماران شامل راحتی حین و بعد از جراحی برای بیمار( کاهش صدای آزاردهنده موتور ایمپلنت حین جراحی )، کاهش زمان مراقبت های بعد از جراحی بدلیل عدم برش لثه و عدم نیاز به بخیه، بدست آوردن زیبایی با کاشت و بارگذاری روکش ایمپلنت در یک جلسه، کاهش تعداد جلسات ویزیت برای یک ایمپلنت از ۷جلسه به ۳ جلسه و غیره می شود.
مزایای کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال برای دندانپزشکان نیز شامل افزایش قدرت و دقت تشخیص دندانپزشک و قابل پیش بینی بودن مراحل درمان و نتیجه حاصله جراحی بدون برش بافت نرم(لثه)، طراحی جایابی صحیح و ایمن ایمپلنت قبل از جراحی و کاهش خطر آسیب به سینوس و اعصاب فک، ایمپلنت گذاری با اطمینان و درصد موفقیت بالا حتی برای افراد مسن، افراد دارای بیماریهای سیستمیک مانند دیابت، فشارخون بالا و غیره می شود.